WAKACJE Z KSIĘDZEM BOSKO”

DLA LITURGICZNEJ SŁUŻBY OŁTARZA

SZCZYRK 11.07.-21.07.2013

W tym roku Liturgiczna Służba Ołtarza Inspektorii Krakowskiej przeżywała swoje wakacje w Sanktuarium Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych i Królowej Beskidów w Szczyrku.

Nasz wypoczynek miał nazwę „Wakacje z księdzem Bosko”. Nasze wakacje były przeżywane dosłownie w obecności Ojca i Nauczyciela młodzieży bo w czasie naszego całego pobytu ksiądz Bosko był obecny w Sanktuarium  w swoich relikwiach.

Po naszym przyjeździe do Szczyrku w czwartek 11.07. zostaliśmy przydzieleni do pokoi, zjedliśmy kolację a następnie zgromadziliśmy się na pierwszym spotkaniu organizacyjnym. Odmówiliśmy modlitwy wieczorne i udaliśmy się na spoczynek.

Kolejny dzień 12.07. przywitał nas deszczem ale nie zraziliśmy się tym w ogóle i udaliśmy się do miasta by zapoznać się z jego urokami i  by zrobić zakupy. Po obiedzie udaliśmy się na boisko piłki nożnej by rozegrać pierwszy mecz. Trzeba przyznać że czuliśmy się jak na Stadionie Narodowym w Warszawie ponieważ ilość wody na boisku spowodowana deszczem przypominała niedawne wydarzenia przed meczem naszej reprezentacji z Anglią. Mecze  piłki nożnej oczywiście były stałym punktem naszych wakacji. Korzystaliśmy również z pięknego stadionu Centralnego Ośrodka Sportu i w tym miejscu pragnę podziękować za możliwość z jego korzystania kierownictwu Ośrodka.

Wieczorem po kolacji obejrzeliśmy pierwszą część filmu o św. Janie Bosko i ogłosiliśmy konkurs który odbył się na zakończenie wakacji.

Kolejne dni naszego wypoczynku obfitowały w wiele atrakcji i przeżyć, które chciałbym pokrótce przedstawić. Wiele radości sprawiały turnieje w piłkarzyki czy w ping-ponga. Przeżyliśmy również wiele wycieczek, podczas których stałym punktem było zatrzymanie się na dobrych lodach.

Zwiedziliśmy Wisłę gdzie skorzystaliśmy z pięknego basenu przy hotelu „Gołębiewski”. Odwiedziliśmy również Przyłęków gdzie zostaliśmy pięknie przyjęci i poczęstowani wspaniałym ciastem przez księdza Proboszcza Leszka Lesia. Byliśmy również  w Żywcu na nowo otwartym basenie.

Podczas naszego pobytu nie mogło oczywiście zabraknąć wycieczek górskich  i przejazdów kolejką górską czy wyciągiem krzesełkowym.

Szczyty górskie, które zdobyliśmy to: Skrzyczne, Klimczok, Szyndzielnia i wiele innych mniejszych. Czas uciekał bardzo szybko i nadeszła sobota 20.07., która była ostatnim pełnym dniem naszego pobytu. Wieczorem  zorganizowaliśmy Agapę na której zostały rozdane nagrody za różne konkursy( czystości, konkurs spontaniczny i wiele innych). Kulminacyjnym punktem wieczoru był konkurs o św. Janie Bosko. Poziom konkursu był bardzo wysoki a zwycięzcą został Piotr Grela ministrant z Dębnik.

Następny dzień Niedziela 21.07. to dzień naszego wyjazdu. Po Mszy Świętej i obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną zatrzymując w myślach wiele wspomnień.

Na zakończenie pragnę bardzo serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania tych wakacji. W sposób szczególny dziękuję księżom opiekunom, którzy przysłali swoich ministrantów.

Te wspaniałe wakacje nie mogły by się odbyć gdyby nie wsparcie finansowe księdza Inspektora Dariusza Bartochy i księdza Ekonoma Gabriela Stawowego a także wsparcie finansowe mojej wspólnoty zakonnej z Dębnik księdza Dyrektora i Proboszcza Jana Dubasa i księdza Ekonoma Leszka Kruczka. Za to wsparcie, modlitwę i wszelką pomoc bardzo gorąco dziękuję.

Dziękuje również całej wspólnocie ze Szczyrku na czele z księdzem Dyrektorem i Kustoszem Stanisławem Oskwarkiem za wspaniałe przyjęcie a także klerykowi Dawidowi za zaangażowanie i poświęcenie. Na zakończenie dziękuję bardzo serdecznie wam drodzy ministranci i lektorzy bez was i bez księdza Bosko tych wakacji by nie było.